rikinmalta.reismee.nl

Week 1

Beste lezers,


Voor mij zit de eerste week erop in Malta. De eerste week vloog voorbij, zoals ze zeggen "Time flies when you are having fun".


Aangezien ik al een korte introductie heb gegeven, over de eerste 2 dagen bij mijn stagebedrijf, sluit ik daar op aan en begin ik over dag 3 tot en met 5. Dag 3 was het leukst naar mijn mening, het meeste werk, dus vliegt de tijd ook voorbij, we hebben orders klaar gemaakt. Producten gelabeld, winkels bijgevuld enzovoort, doordat we nu met meerdere mensen zijn hebben we flink wat tijd ingelopen, en was donderdag best rustig, en hebben we alvast wat voor gewerkt. Vrijdag was tot nu toe het meest saai, er was niks te doen. Ik ben dus ook aan het werk gegaan voor school, en heb daarvoor veel kunnen doen in die tijd.

Het appartement zelf is super relaxed. Toch is het zeker wennen, zelf wassen, koken en die dagelijkse dingen. Koken gaat me best goed af, overigens vind ik het ook leuk om te doen. De zondag dat ik aankwam, heb ik alvast pasta gemaakt voor de komende paar weken, dat als ik half 7 thuis ben, niet nog uitgebreid hoef te gaan koken. Dit proces is tot nu toe nog vlekkeloos verlopen, en leer zo heel veel dingen.

Ook heb ik al een paar mensen ontmoet, en ben ik lid geworden van Nederlanders Op Malta. Op 5 december hebben we ook Sinterklaas te vieren daar, met surprises en gezelligheid. Er komen nog heel veel evenementen aan: Beer pong is hier een voorbeeld van. Ik vind dit zeker leuk, aangezien ik zo meerdere Nederlanders leer kennen, die daar wonen of studeren.

Morgen komt er een Fin, die hier tijdelijk komt wonen. Eind januari komt er een Nederlandse, en aangezien mijn huisbaas, probeert om alleen Nederlandse studenten in dit appartement te laten verblijven, zullen er ongetwijfeld meerdere komen. De Fin had afgelopen zaterdag een bezichtiging, maar die zal dus tot eind januari blijven. Toch vind ik het wel fijn dat er ook een buitenlandse is, aangezien ik hier toch zit om mijn Engels te verbeteren. En ik vind het vooral fijn dat ik hier niet in mijn eentje zit tot Januari, om dat toch best saai is.

Voor mij persoonlijk zit alles redelijk op loopafstand, de fitness zit op 10 minuten loopafstand, de Lidl op ongeveer 15 minuten en nog wat "local Convenience shops" op een paar minuten loop afstand. Kortom, de perfecte locatie

Reacties

Reacties

Ellen Korevaar

Ik ben blij dat het allemaal zo goed gaat!

Peter Korevaar

Strak en duidelijk verhaal, Rik. Ben blij dat het je goed bevalt, overigens slim dat je (pasta) in het vooruit hebt gekookt!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!